Verslag van de werkvergadering op vrijdag 31 augustus 2012

 

 

Naam

Functie / vertegenwoordiger van

Aanwezig:

 

Klaas Decanniere

 

Françoise De Cupere

penningmeester

Johan De Donder

 

Petra Detienne

secretaris

Guy Hofman

 

Joan Luca

bestuurslid

Eddy Ronsmans

voorzitter

Guy Ronsmans

 

Wim Steeno

SK Ottenburg

Daniël Van Daele

 

Tine Vandaele

 

Michael Verhaeghe

 

 

 

Verontschuldigd:

 

Joris Costermans

 

Lieve Dergent

bestuurslid, KVLV Ottenburg

Annelies Goovaerts

 

Klara Roelants

Plaatsvervanger Chiro Ottenburg en Sint-Agatha-Rode

Silke Roelants

Chiro Ottenburg en Sint-Agatha-Rode

Raymond Ronsmans

Landelijke Gilde Ottenburg

Jules Roovers

 

Leen Vanderlinden

GBS De Letterboom

Christine Vankeirsbilck

plaatsvervanger KVLV Ottenburg

 

 

Afwezig:

 

Eliane Belgrado

 

Aruna Michiels

 

Kristien Roosbeek

 

Gerard Vanderveken

 

Anneleen Van Pee

GBS De Letterboom

Jean-Pierre Verheyden

Basilius vzw

 

 

1.   Voorbereiding verkiezingsdebat van vrijdag 28 september

 

1.1.       Inhoudelijke voorbereiding

 

-      Moderator: Johan

-      Tijdsbewaker: Michael (Strikte timing aanhouden! Ten laatste afronden om 23u!)

-      Eddy verzorgt het welkomstwoord en stelt de moderator voor.

-      Johan doet de inleiding en stelt de sprekers voor.

-      Fotovoorstelling van Ottenburg (gemaakt door Tine)

-      Debat met drie thema’s: riolering, mobiliteit en dorpskern

-      Per thema: inleiding Johan + wat zijn de partijen van plan de komende zes jaar (25’) + vragen uit het publiek (10’)

-      Op het einde krijgt elke partij nog twee à drie minuten spreektijd. De werkgroep (Johan, Klaas en Michael) bepaalt nog hoe dit praktisch het best verloopt: één spreker per partij of elke kandidaat aan het woord (dan slechts 1 minuut per persoon)?

-      De werkgroep werkt de vragen nog verder uit op woensdag 19/9 om 20u bij Michael. Tine bezorgt de fotovoorstelling vooraf.

 

 

1.2.       Reactie politieke partijen

-      Open VLD: Jozef Detienne, Guy Hofman en Danny Vangoidtsenhoven

-      Groen: komt, maar nog geen kandidaten doorgestuurd

-      NVA: Wim Steeno, Dominik Verhaegen en Sonja Van Laere (?)

-      SP.A: nog niet gereageerd

-      CD&V: Marc Verheyden en Dirk Claes

 

Klaas stuurt nog een herinnering naar de SP.A (Gerda Vandenplas) per mail en Eddy belt haar op.

 

 

1.3.       Praktische voorbereiding

-      Afhalen en terugbrengen audiovisueel materiaal provincie: Klaas en Daniel (Petra laat dit nog weten aan de provincie + vraagt na of we versterker nodig hebben.)

-      Verzekering afsluiten: Françoise betaalt de premie (€ 26,98) en bezorgt aan Klaas een betalingsbewijs.

-      Afspraak om materiaal en zaal klaar te zetten om 15u in de zaal: Daniel, Tine, Michael, Eddy en Klaas. Anderen ook welkom! Ook later welkom! Eddy zorgt voor de sleutel.

-      Voor de sprekers flessen water (plat en bruis) en glazen klaarzetten op de tafels (= 16 personen).

-      Materiaal opstellen, uittesten en afbreken: Johan vraagt aan Kris Fransoo.

-      We geven geen gratis drankje. We verkopen alle drank aan 1,50 euro (tenzij Tongerlo en Duvel aan 2,50 euro).

-      De bar is toe tijdens het debat; enkel open tijdens pauze en achteraf.

-      Eddy bestelt de drank bij Georges Philips. -> nog prijslijst maken: wie?

-      Petra vraagt witte en rode wijn bij Jozef en bonnetjes.

-      Bediening bar: Joan, Tine, Silke en/of Klara en eventueel de zonen van Michael (Felix), Johan (Wouter) en Eddy (Robbe).

-      Eddy zorgt voor een kassa, (veel) wisselgeld en balpennen.

-      Joan brengt twee kurkentrekkers en keukenhanddoeken mee.

-      Kassa: Lieve (?) en Daniel.

-      De inhoudelijke werkgroep bekijkt hoe we het best omgaan met de vragen uit het publiek (en voorziet de nodige papieren). Klaas en Michael behandelen de vragen. Silke, Klara en/of Aruna kunnen eventueel mee de vragen rondhalen.

-      Ons voorstel voor dorpskernvernieuwing doorsturen naar alle kandidaten die komen: Klaas.

 

 

1.4.       Promotie

-      Flyers en affiches in winkels: oké.

-      Flyers voor elke inwoner van Ottenburg worden op het einde van de vergadering verdeeld: zie eind van dit verslag. Afspraak om deze in de brievenbussen te steken tussen 8 en 16 september.

-      Regionale pers uitnodigen: Johan.

-      Flyers van de dorpsraad verspreiden: Jules, kan jij onze flyer actualiseren? Françoise zorgt voor de kopies en bezorgt deze aan Eddy.

-      Foto’s trekken avond zelf: Michael.

-      Klaas of Jules: website aanpassen!

-      Petra stuurt digitale flyer mee met het verslag (in Word en PDF).

-      Aan iedereen: maak veel reclame zodat we een goed gevulde zaal hebben!

 

 

2.   Varia

 

3.1.       Niet vergeten: politiek debat Huldenbergse adviesraden op vrijdag 14 september om 20u.

3.2.       De volgende AV vindt plaats op vrijdag 23 november 2012 om 20u in De Linde. Opgelet: de vergadering van 14 september wordt dus geannuleerd en vervangen door het verkiezingsdebat op vrijdag 28 september (deuren: 19u30).

 

 

Petra Detienne, secretaris

 

Verdeling flyers:

 

Joan en GuyR.: Processieweg, Hoeve-, Vink-, Olie-, Borheide-, Borre-, School-, Kleine School-, Pomp-, Kerk- en Pastorijstraat

Michael: Grote Grubbe, Langeheide- en Kleine Langeheidestraat

Françoise: Terlaenenstraat

Eddy: Losweg, Tomme-, Kleine Tomme-, Waverse-, Poel-, Nachtegael- en Tekkerstraat

Tine: Hasselheide-, E. Langelez-, Potbeek- en Neerpoortenstraat (van kruispunt Terlaenenstraat tot Leuvensebaan)

Daniel: Bilande- en Neerpoortenstraat (vanaf kruispunt Terlaenenstraat tot Terlaenen)

Johan: Leuvensebaan (van SAR tot Total), Wijmingen- en Bergstraat

Wim: Wilgenpad, Florival- en Bloemenstraat

Klaas: Leuvensebaan (van Total tot Wavre)