Verslag van de werkvergadering op vrijdag 31 augustus 2012
Naam |
Functie / vertegenwoordiger van |
Aanwezig: |
|
Klaas Decanniere |
|
Françoise De Cupere |
penningmeester |
Johan De Donder |
|
Petra Detienne |
secretaris |
Guy Hofman |
|
Joan Luca |
bestuurslid |
Eddy Ronsmans |
voorzitter |
Guy Ronsmans |
|
Wim Steeno |
SK Ottenburg |
Daniël Van Daele |
|
Tine Vandaele |
|
Michael Verhaeghe |
|
|
|
Verontschuldigd: |
|
Joris Costermans |
|
Lieve Dergent |
bestuurslid, KVLV Ottenburg |
Annelies Goovaerts |
|
Klara Roelants |
Plaatsvervanger Chiro Ottenburg en Sint-Agatha-Rode |
Silke Roelants |
Chiro Ottenburg en Sint-Agatha-Rode |
Raymond Ronsmans |
Landelijke Gilde Ottenburg |
Jules Roovers |
|
Leen Vanderlinden |
GBS De Letterboom |
Christine Vankeirsbilck |
plaatsvervanger KVLV Ottenburg |
|
|
Afwezig: |
|
Eliane Belgrado |
|
Aruna Michiels |
|
Kristien Roosbeek |
|
Gerard Vanderveken |
|
Anneleen Van Pee |
GBS De Letterboom |
Jean-Pierre Verheyden |
Basilius vzw |
1. Voorbereiding verkiezingsdebat van vrijdag 28 september
1.1. Inhoudelijke voorbereiding
- Moderator: Johan
- Tijdsbewaker: Michael (Strikte timing aanhouden! Ten laatste afronden om 23u!)
- Eddy verzorgt het welkomstwoord en stelt de moderator voor.
- Johan doet de inleiding en stelt de sprekers voor.
- Fotovoorstelling van Ottenburg (gemaakt door Tine)
- Debat met drie thema’s: riolering, mobiliteit en dorpskern
- Per thema: inleiding Johan + wat zijn de partijen van plan de komende zes jaar (25’) + vragen uit het publiek (10’)
- Op het einde krijgt elke partij nog twee à drie minuten spreektijd. De werkgroep (Johan, Klaas en Michael) bepaalt nog hoe dit praktisch het best verloopt: één spreker per partij of elke kandidaat aan het woord (dan slechts 1 minuut per persoon)?
- De werkgroep werkt de vragen nog verder uit op woensdag 19/9 om 20u bij Michael. Tine bezorgt de fotovoorstelling vooraf.
1.2. Reactie politieke partijen
- Open VLD: Jozef Detienne, Guy Hofman en Danny Vangoidtsenhoven
- Groen: komt, maar nog geen kandidaten doorgestuurd
- NVA: Wim Steeno, Dominik Verhaegen en Sonja Van Laere (?)
- SP.A: nog niet gereageerd
- CD&V: Marc Verheyden en Dirk Claes
Klaas stuurt nog een herinnering naar de SP.A (Gerda Vandenplas) per mail en Eddy belt haar op.
1.3. Praktische voorbereiding
- Afhalen en terugbrengen audiovisueel materiaal provincie: Klaas en Daniel (Petra laat dit nog weten aan de provincie + vraagt na of we versterker nodig hebben.)
- Verzekering afsluiten: Françoise betaalt de premie (€ 26,98) en bezorgt aan Klaas een betalingsbewijs.
- Afspraak om materiaal en zaal klaar te zetten om 15u in de zaal: Daniel, Tine, Michael, Eddy en Klaas. Anderen ook welkom! Ook later welkom! Eddy zorgt voor de sleutel.
- Voor de sprekers flessen water (plat en bruis) en glazen klaarzetten op de tafels (= 16 personen).
- Materiaal opstellen, uittesten en afbreken: Johan vraagt aan Kris Fransoo.
- We geven geen gratis drankje. We verkopen alle drank aan 1,50 euro (tenzij Tongerlo en Duvel aan 2,50 euro).
- De bar is toe tijdens het debat; enkel open tijdens pauze en achteraf.
- Eddy bestelt de drank bij Georges Philips. -> nog prijslijst maken: wie?
- Petra vraagt witte en rode wijn bij Jozef en bonnetjes.
- Bediening bar: Joan, Tine, Silke en/of Klara en eventueel de zonen van Michael (Felix), Johan (Wouter) en Eddy (Robbe).
- Eddy zorgt voor een kassa, (veel) wisselgeld en balpennen.
- Joan brengt twee kurkentrekkers en keukenhanddoeken mee.
- Kassa: Lieve (?) en Daniel.
- De inhoudelijke werkgroep bekijkt hoe we het best omgaan met de vragen uit het publiek (en voorziet de nodige papieren). Klaas en Michael behandelen de vragen. Silke, Klara en/of Aruna kunnen eventueel mee de vragen rondhalen.
- Ons voorstel voor dorpskernvernieuwing doorsturen naar alle kandidaten die komen: Klaas.
1.4. Promotie
- Flyers en affiches in winkels: oké.
- Flyers voor elke inwoner van Ottenburg worden op het einde van de vergadering verdeeld: zie eind van dit verslag. Afspraak om deze in de brievenbussen te steken tussen 8 en 16 september.
- Regionale pers uitnodigen: Johan.
- Flyers van de dorpsraad verspreiden: Jules, kan jij onze flyer actualiseren? Françoise zorgt voor de kopies en bezorgt deze aan Eddy.
- Foto’s trekken avond zelf: Michael.
- Klaas of Jules: website aanpassen!
- Petra stuurt digitale flyer mee met het verslag (in Word en PDF).
- Aan iedereen: maak veel reclame zodat we een goed gevulde zaal hebben!
2. Varia
3.1. Niet vergeten: politiek debat Huldenbergse adviesraden op vrijdag 14 september om 20u.
3.2. De volgende AV vindt plaats op vrijdag 23 november 2012 om 20u in De Linde. Opgelet: de vergadering van 14 september wordt dus geannuleerd en vervangen door het verkiezingsdebat op vrijdag 28 september (deuren: 19u30).
Petra Detienne, secretaris
Verdeling flyers:
Joan en GuyR.: Processieweg, Hoeve-, Vink-, Olie-, Borheide-, Borre-, School-, Kleine School-, Pomp-, Kerk- en Pastorijstraat
Michael: Grote Grubbe, Langeheide- en Kleine Langeheidestraat
Françoise: Terlaenenstraat
Eddy: Losweg, Tomme-, Kleine Tomme-, Waverse-, Poel-, Nachtegael- en Tekkerstraat
Tine: Hasselheide-, E. Langelez-, Potbeek- en Neerpoortenstraat (van kruispunt Terlaenenstraat tot Leuvensebaan)
Daniel: Bilande- en Neerpoortenstraat (vanaf kruispunt Terlaenenstraat tot Terlaenen)
Johan: Leuvensebaan (van SAR tot Total), Wijmingen- en Bergstraat
Wim: Wilgenpad, Florival- en Bloemenstraat
Klaas: Leuvensebaan (van Total tot Wavre)